Gebakken mosselen

Hallo allemaal,

Een week geleden was ik een paar dagen in Zeeland. Ik heb Goes, Middelburg en Vlissingen bezocht.
Het was heerlijk het uitwaaien op strand met de voeten in het water.
Leuke winkeltjes bezocht ( natuurlijk met betrekking tot eten ),genoten van de mooie panden en de zilte zeelucht.

In Middelburg heb ik genoten van een heerlijke lunch met gebakken mosselen.
Nu dacht ik bij mezelf die mosselen moet ik ook zelf kunnen maken. Dus zo gezegd zo gedaan.

Je hebt het volgende nodig:

150 gekookte mosselen ( uitgelekt )
1 kleine ( of grote als je veel ui wilt ) rode ui
1 teen knoflook
1/2 tl kerriepoeder ( of meer naar smaak )
vers gemalen zeezout
vers gemalen peper
boter

Snipper de ui en de knoflook. Smelt in een pan een klontje boter en stoof de ui en knoflook hierin aan.
Voeg nu nog een klein klontje boter toe en bak het kerriepoeder even mee.
Voeg nu de mosselen toe en bak deze een minuut of 3-4 mee. Breng op smaak met zout en peper.

Lekker een vers volkoren broodje en tartare saus

Smakelijk!

Plaats een reactie