Broodje kipsalade

Ik had nog kip over van een recept dat ik afgelopen vrijdag had gemaakt, dus kipsalade it is. Broodjes bij de Turkse winkel gehaald en kijken wat ik ik nog allemaal in de koelkast had. Dit recept is makkelijk naar eigen smaak aan te passen, probeer het bijvoorbeeld eens met stukjes appel erdoorheen, walnoten of pecannoten.

Je hebt nodig:

  • 360 g gekookte kip
  • 1/4 cup mayonaise
  • 1/4 cup griekse yoghurt
  • 1 flinke el mosterd
  • 4-5 lente-ui wit en groen in ringetjes
  • 2 selderijstengels in kleine blokjes of voor meer crunch in plakjes
  • zout
  • peper
  • knoflook
  • chilipeper uit de molen
  • gedroogde peterselie naar smaak (ik heb ongeveer 2 tl gebruikt)

Meng de mayonaise, Griekse yoghurt, mosterd en de kruiden goed door elkaar. Voeg hier de kip, bleekselderij en lente-ui aan toe. Verdeel alles op een broodje en eten maar.

Ik heb de broodjes nog even warm gemaakt in de oven.

Smakelijk!

Plaats een reactie