Foodblogswap: Appelflappen

Het is weer tijd voor de foodblogswap en dit keer mocht ik een recept uitzoeken op de mooie blog van Oh My Dish.

Het is niet alleen een blog met heel veel recepten, maar sinds 2016 ook een cateringbedrijf. Dit alles wordt gedaan door Marco en Veronique, mede-Limburgers.

De blog is heel overzichtelijk met mooie recepten. Ik kies een makkelijk recept dat weinig tijd kost, omdat ik dit keer jammer genoeg weinig tijd heb.

Ik kies voor appelflappen, deze maak ik samen met de zoon en vriendje van een vriendin.

De twist in het recept is dat ik karamel en zeezout toevoeg.


Je hebt nodig

5 appels, ik gebruik elstar
14 plakjes bladerdeeg
1/4 cup bruine basterdsuiker
1 tl kaneel
2 tl maizena
1 ei
boter
zachte karamel
zeezout
suiker voor decoratie

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Schil de appels en snijd in kleine blokjes. Meng de appel met kaneel, suiker en maizena.

Smelt de boter in een pan en voeg de appel hieraan toe. Bak de appel op laag vuur totdat de suiker is gesmolten en de appel zacht is geworden.

Leg op elk velletje bladerdeeg een flinke lepel appel, hierboven op leg je wat stukjes karamel en een beetje zeezout.

Maak de randjes nat met wat water en vouw diagonaal dicht en druk goed aan met een vork.

klop het ei los met wat water.

Bestrijk de bovenkant met het ei-mengsel en bestrooi met wat suiker.

Bak de appelflappen in 15-20 minuten goudbruin.

Eet ze warm of koud.

Smakelijk!

Plaats een reactie